Fizinis kūnas yra
tiesiog materiali sielos išraiška. Kiekviena gyva būtybė turi sielą arba atma, be kurios prana arba gyvybės oras negali egzistuoti.
Protas veikia kaip
tiltas tarp išorinės aplinkos ir sielos. Objektus, su kuriais kontaktuoja
jutimai, galiausiai per protą pajunta
siela. Nors ir laikoma esminiu Ajurvedos
filosofijos aspektu, siela yra sudėtingas objektas, nebepriklausantis literatūros, kurią dabar nagrinėjame,
sferai. Pakanka pasakyti, kad Ajurveda laiko atmą arba sielą vienintele sąmoninga žmogiškos būtybės dalimi.
Satvos koncepcija
Pirmas žingsnis,
norint suprasti savo sielą, yra pakeisti savo širdį ir tapti satvišku. Pagal Ajurvedą, satva - tai idealus sveiko proto būvis. Satva teikia nušvitimą ir žinojimą,
ramybę ir laimę, išmintį ir intelektą, malonumą, pasitenkinimą, tyrumą ir
entuziazmą. Kai protas pilnas satviškų
savybių, jūsų mintys, žodžiai, poelgiai ir veikla yra tyri. Ką bedarytumėte,
jūs sekate autentiškais principais, esate humaniškas ir malonus. Be satvos matymas yra ribotas, leidžiantis
matyti ar suprasti tik materialius ar fizinius objektus. Tai skatina mus matyti
save kaip fizinį kūną. Nėra tinkamai suprantamos teisingos žinios apie purušą (asmenybę) ar apie tai, kad iš
tikrųjų esame siela, ir žmonės kenčia nuo identiškumo (savęs suvokimo) krizės.
Jei asmenybė pasiekia
šį suvokimą , sekantis žingsnis yra sielos pareigų, funkcijų ar poreikių
supratimas. Žmonės visada jaučiasi nelaimingi, kadangi nėra patenkinami jų
kasdieniniai poreikiai. Jie visada užsiėmę vien tik kūno, proto ir jutimų
maitinimu. Tai yra tas pats, kaip laikyti paukštį gražiame auksiniame
narvelyje, bet niekada nepamaitinti paties paukščio. Žmonės puošia ir blizgina
patį narvelį - įkalintas paukštis niekada negali būti laimingas tokioje
situacijoje.
Ajurvedinė sriuba
sielai:
Mūsų sielos siekia
teisingumo, smurto atsisakymo, noro padėti, neeksploatavimo, pasitikėjimo,
tyros meilės ir harmonijos. Kiekvienas yra kada nors pajutęs laimę padėdamas
kitiems ir besąlygiškai duodamas meilę. Ši laimė tūkstančius kartų brangesnė sielai, nei tai, ką žmonės gauna
puoselėdami savo fizinį pavidalą. Taigi, norint pasiekti nuolatinę laimę,
reikia suvokti, kad tikrasis „aš" yra viduje esanti siela, o ne kūnas, kuris
paprasčiausiai ją padengia.
|