//jieskot-saves.ucoz.ru/langascopy.jpg


Kategorijos
Isnykusios civilizacijos kas tai [3]
Dvasines paskirties muzika [29]
Uzdraustoji archeologija [4]
viskas tiesiai sviesiai [1]
Reinkarnacija [0]
Dvasingumo praktikos [2]
Ayurveda [23]
Psichologija [2]


Informacija


Kas jus labiausiai domina
Isviso atsakymu: 133



Viso onlain 1
Sveciu 1
Vartotoju 0

Titulinis » 2009 » Geguze » 31 » Kodel meile virsta neapykanta
Kodel meile virsta neapykanta
02:13
Image

Ar tikrai taip gali buti jog meilė gali virsti neapykanta? Tiesą sakant, tai neįmanoma. Tikra meilė niekada netaps pasibjaurėjimu ar dar kažkuo. Bhagavat-gitoje (viename svarbiausių vedų šventraščių) sakoma, kad stipriai mąstant apie kokį nors objektą,  stiprėja susižavėjimas ir prisirišimas. Šis prisirišimas sukelia stipru nora įsigyti pageidaujamą dalyką ir juo mėgautis. Toks troškimas, vadinamas kama,(geismas)kuris klaidingai palaikomas meile. Deja, tai tik aistros ( radža gunos) vritti (psichofizinė tendencija). Materialios gamtos gunos (tai gamtos jegos" ) nuolatos keičia viena kitą, dėl to nuolat kinta ir mūsų savybės bei nuotaikos. Jei mūsų troškimas neišsipildo, apima  pyktis . Pyktis yra neapykantos giminaitis, vedantis į destruktyvias mintis ir poelgius.

Ajurveda moko, kad siela yra amžinos, dvasinės Viešpaties energijos dalis. Ji gali rasti tikrą nusiraminimą tik susijungusi su Viešpačiu. Bet tapatindama save su kūnu ir susikoncentruodama tik į jo poreikius, ji patenka dualizmo įtakon (viltis - nusivylimas, potraukis - pasibjaurėjimas ir t.t.). Siela jaučiasi kaip vaikas, pasimetęs nuo savo mamos. Tokioje paklydimo būsenoje, apimta neišmanymo, ji bando susijungti su kuo nors materialiais ryšiais, nors šio karšto noro per meilę susijungti su kita asmenybe šaknis - dvasinė. Kai laikome save tik materialiu kūnu. pasireiškia užslėpta baimė - vienatvės baimė, savęs (savo kūno) ir su juo susijusių dalykų (šeimos narių, giminaičių, nuosavybės) praradimo baimė.

Giliai pasąmonėje ilgimės dvilypės egzistencijos pabaigos ir norime pasiekti visišką pilnatvę. Kol tapatiname save su kūne, visada jausime vidinę tuštumą.

Fiziniame lygmenyje niekas nėra tobulas ar išbaigtas. Tai neįmanoma. Žmogus laiko save vyru ar moterimi, t.y. tik visumos dalimi. Todėl, kūniškame lygmenyje pilnatvės siekimas pasireiškia kaip potraukis prie priešingos lyties atstovo. Tai panašu į nenugalimą trauką tarp priešingų magneto polių. Lyčių susijungimas yra glausčiausia pilnatvė, kurią galima pasiekti kūno lygmenyje. Fizine prasme, tai pati patraukliausia ir daugiausiai pasitenkinimo teikianti veikla. Bet tuo pat metu ji labiausiai supančioja ir klaidina, kadangi įstumia asmenybę į kūnišką gyvenimo sampratą. Tikėjimas, kad įsimylėjimas ir yra tikroji meilė, yra pats galingiausias ir visa persmelkiantis paklydimas. Tai aiškiai patvirtina ir senosios vedų išminties knygos.(Srimad Bhagavatam). Todėl visos didžiosios pasaulio religijos tam tikru būdu riboja vyro ir moters sąjungą.

Vyro-moters sąjunga, rodos, išvaduoja iš giliai įsišaknijusios baimės ir pilnatvės trūkumo pojūčio. Bet deja, tai toli nuo tiesos ir teikia tik laikiną palengvėjimą. Šis kelias į išsivadavimą iš karto pasmerktas žlugti. Tai išsivadavimo pakaitalas mūsų egoizmui. Žymus psichologas M.Scott Peck apibūdina įsimylėjimą kaip dalinį ir laikiną egoizmo krachą. Jis sako: Įsimylėjimas yra regresijos (atžangos) aktas. Susiliejimo su mylimuoju patirtis yra atgarsis tų laikų, kai buvome susilieję su savo motina kūdikystėje. Naujagimis neturi savo individualaus ego. Nėra skirtumo tarp AŠ ir TU. Asmuo ir pasaulis yra viena. Nėra ribų, kurios skirtų naujagimį nuo likusio pasaulio.




ImageAugdamas vaikas įgyja patirties ir pradeda įsisąmoninti save kaip esybę, skirtingą nuo jį supančios aplinkos. Vystosi „aš" suvokimas. Pamažu formuojasi ego. Vaikas pradeda suvokti savo fizinius matmenis ir galimybes. Įvertina savo balsą, mintis ir pojūčius. Sužino savo trūkumus. Šių apribojimų pripažinimas prote vadinamas ego riba. Vaikystėje prasidėjęs ego ribų augimo procesas tęsiasi paauglystėje ir brandžiame amžiuje.

Suaugęs žmogus jaučiasi vienišas savo ego ribose. Atsiskyrimo būsena yra skausminga. Todėl apima nenugalimas troškimas pralaužti tą sieną ir grįžti į būseną, patirtą motinos įsčiose. Įsimylėjimas laikinai suteikia tokią galimybę - sugriauna ego ribas ir suteikia susiliejimo su mylimuoju pojūtį. Žmogus nebesijaučia vienišas. Tačiau tai tik laikinas palengvėjimas. Šitaip psichologai aiškina stiprų poreikį įsimylėti. Iš dvasinio požiūrio taško, jis siejasi su konstitucine (prigimtine) sielos padėtimi. Siela negali būti nuolat laiminga, kol be jokių savanaudiškų motyvų nepriima Viešpaties prieglobsčio. Jei asmenybė neatsiduoda Viešpačiui, ji vis tiek priversta kam nors atsiduoti. Nėra kito pasirinkimo. Todėl Vedose Srimad Bhagavatam sako, kad tik Viešpats ir Jam atsidavusieji yra laisvi nuo seksualinių troškimų. Net didieji jogai, tokie kaip Višvamitra, neatsispyrė priešingos lyties pagundoms.

 

Tik atsidavus Viešpačiui jaučiama visiška pilnatvė. Asmenybė grįžta į savo prigimtinę padėtį. Daugiau nebekankina materialistiški troškimai. Vandenynas yra bet kokio vandens šaltinis. Vandenyne nesantis vanduo (pvz.: upėje) visada turi polinkį tekėti vandenyno link. Pasiekęs vandenyną, jis daugiau niekur nebejuda. Panaši ir sielos padėtis. Nepripažinusi ryšio su savo šaltiniu, Viešpačiu, ji turi polinkį susijungti su Juo. Bet sąlygotame būvyje, dėl neišmanymo, ši tendencija nukreipiama į materialią būtybę. Tai nesuteikia ilgalaikio nusiraminimo ir pasitenkinimo, kadangi kitas asmuo kenčia dėl tų pačių problemų. Todėl taip vadinama meilė pasibaigia ir dažniausiai virsta kartėliu. Taip atsitinka todėl, kad partnerio elgesys anksčiau ar vėliau nebepatenkina jūsų ego poreikių. Priežastis - jūsų partneris turi savo individualų ego, kuris skiriasi nuo jūsiškio. Jūsų ir jo ar jos lūkesčiai ir troškimai yra skirtingi.

Ajurvedos požiūris: Kodėl meilė virsta neapykanta? (II Tęsinys) Spausdinti Siųsti E-paštu
ImageĮsimylėjus ego žlunga tik iš dalies. Likusioji ego dalis ryžtingai gina savo teises. Fiziniame ir psichologiniame lygmenyje ir jūs, ir jūsų partneris yra netobuli. Susijungę dvi netobulos esybės nesudaro tobulos visumos. Abu siekia individualaus pasitenkinimo. Ego susidurdami konfliktuoja. Iškyla į paviršių baimės, skausmo, vienišumo ir nepilnavertiškumo pojūčiai - egoistinės sąmonės dalis, kurią laikinai buvo paslėpusi meilė. Meilės ryšys yra kaip narkotikas. Svaiginančios medžiagos pakelia jus į padanges tik trumpam. Kai prie jų priprantate, poveikis baigiasi. Todėl bet koks ilgiau užtrukęs ir pakankamai „glaudus" įsimylėjimas galiausiai apkarsta.

Kuomet apima vienišumo, skausmo ir baimės jausmai, jie atrodo dar sunkiau pakeliami nei anksčiau. Taip atrodo, nes nesate prie jų pripratę. Jūsų tolerancijos galia yra nusilpusi. Juokingiausia, kad visa ko priežastimi laikote savo partnerį. Tokioje situacijoje meilės objektas virsta neapykantos sąvartynu. Užpuolate jį ar ją su aršiu įtūžiu, kuris yra jūsų skausmo dalis. Taip susidaro užburtas ratas. Jis arba ji pereina į kontrataką, rodos, patvirtindamas/a jūsų neapykantos teisėtumą. Ši vadinamoji materiali meilė, kurią valdo aistros guna, ir turi pasibaigti kančia. Bhagavat-gitoje sakoma: (BG 18.38) „Laimė, kuri kyla iš juslių kontakto su jų objektais, pradžioje atrodo kaip nektaras, bet ilgainiui virsta nuodais. Tai vadinama laime aistros gunoje."

Tikra meilė negali staiga pavirsti priešingu jausmu. Meilė turi tik vieną kryptį. Ji veda į vis didėjančią meilę. Jei savo santykiuose jaučiate ir meilę, ir jos priešingybę, būkite tikri, kad tai ne meilė. Bet koks jausmas, kuris vėliau virsta fizine ar emocine prievarta, iš pat pradžių nebuvo meilė. Neįmanoma pavydėti asmeniui, kurį mylite.

Ar tai reiškia, kad turime atmesti visus materialius ryšius? Tai nepraktiška ir net neįmanoma. Žmogiška būtybė yra visuomeninis padaras. Nei vyras, nei moteris negali būti izoliuotas. Turime gyventi visuomenėje, mūsų egzistencija priklauso nuo kitų. Todėl negalime vengti ryšių, bet turime suvokti materialių santykių laikinumą. Bet mūsų ryšys su Dievu yra realus. Viskas susiję su Dievu. Jis yra visa ko šaltinis. Įsisąmoninę savo santykį su Viešpačiu, galime tinkamai bendrauti su visais Jo kūriniais.Tai yra tikroji meilė, kuri niekada nevirs neapykanta. Ji gali tik didėti ir niekada nepasieks ribos.



Категория: Ayurveda | Просмотров: 2101 | Добавил: jieskot-saves | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0

Имя *:
Email *:
Код *:






«  Geguze 2009  »
PirAnTrKePeSeSek
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Musu draugai




88x31.lt




Lankytojai.lt - Reklamos mainų sistema
120x60.lt
468x60.lt

Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляется системой uCoz